Setkáváte se s pojmem SEO poprvé? Pak bude na místě, abychom vám o této zkratce, za níž se skrývají pro vás zatím netušené možnosti, pověděli více.
Dnešní společnosti, menší firmy a dokonce i OSVČ prezentují svoji obchodní či jinou činnost zcela běžně na internetu. Je to v současné době jeden z hlavních způsobů reklamy a propagace pro prodej zboží či služeb. A tak pomocí internetových stránek a e-shopů se podnikatelské subjekty snaží získat, případně rozšířit svoji klientelu tím, že ji na internetu podrobně seznámí se svým výrobních, obchodním, či zprostředkovatelským programem, a službami, které jsou většinou spojené s podnikatelským záměrem a následným ziskem té které ekonomické skupiny.
Aby však webové a e-shop stránky byly co nejlépe vyhledatelné – tedy, aby je měl potencionální zákazník co nejrychleji na očích – vznikl vyhledávací nástroj, takzvaná optimalizace pro vyhledávače, anglicky Search Engine Optimalization (odtud zkratka SEO), která umožňuje zviditelnit internetové obchody, které by jinak mohly zůstat zcela nepovšimnuty. Optimalizace přispěje k tomu, aby se internetová stránka zobrazila na předním místě ve vyhledávači. A je jasné, že tato přední pozice zvýší šanci zadavatele na větší počet návštěvníků webu a tím se dostane do povědomosti většího množství potencionálních klientů. V podstatě jde tedy o souhrn úprav, jež pomáhají zvýšit návštěvnost stránek. Takže taková je rámcová odpověď na otázku „SEO co to je“.
Aby mohl SEO nástroj snadno daný web najít, zadávají se do textu webové stránky či e-shopu konkrétní klíčová slova (KW – Key Word).
Existují dvě SEO techniky:
- ON-PAGE faktory – SEO optimalizace je provedena přímo na konkrétní internetové stránce; může to být kupříkladu změna designu či úprava struktury
- OFF-PAGE faktory – optimalizace mimo stránku; účinně přivádí na dané stránky čtenáře z jiných webů, například pomocí KW a odkazů (linkbuilding), které se zadají třeba do PR článků